Co możesz robić na siłowni, jeśli nie lubisz dźwigać ciężarów?

Piotr Kowalczyk
04.10.2021

Wielu facetów, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę ze sportem, wyrzeźbić ciało i zrzucić zbędne kilogramy, z góry odrzuca pomysł wykupienia karnetu na siłownię. Powód? Kojarzą ją wyłącznie przez pryzmat przerzucania ciężarów i budowania ogromnej masy mięśniowej, co jednak jest zbyt daleko idącym uproszczeniem. Dowiedz się, co jeszcze możesz robić na siłowni, szerokim łukiem omijając strefę ciężarów.

Crossfit

Bardzo popularna dyscyplina sportu (czy raczej hybryda dyscyplin), którą z powodzeniem możesz uprawiać na siłowni. Każdy dobrze wyposażony lokal tego typu ma strefę funkcjonalną, z drabinkami, kettlami, taśmami, sztangami, skrzyniami, linami i wszystkim innym, co jest potrzebne do uprawiania crossfitu. Podstawowe zestawy ćwiczeń znajdziesz w Internecie, natomiast jeśli chcesz się za to zabrać na poważnie, to radzimy zatrudnić trenera personalnego.

Maszyny cardio

Podstawowe wyposażenie każdej siłowni, z którego korzysta większość bywalców tego typu obiektów. Maszyny cardio służą nie tylko do rozgrzewki. Możesz też bazować na nich w ramach swojego treningu, który ma Cię doprowadzić do zrzucenia nadwagi oraz wyrzeźbienia sylwetki. Szczególnie wartościowy pod tym względem jest ergometr, ale rozważ również korzystanie z bieżni, rowerów stacjonarnych czy symulatora wchodzenia po schodach.

Zajęcia grupowe

To super opcja dla tych, którym trudno jest się zmotywować do ćwiczeń, a nie chcą też zatrudniać trenera personalnego. Zajęcia grupowe, jak sama nazwa wskazuje, prowadzi się w większej grupie. Do wyboru masz np. różne odmiany fitnessu, dynamiczną jazdę na rowerze stacjonarnym, taniec czy zajęcia gimnastyczne wzmacniające kręgosłup.

Stretching

Co prawda rozciągać możesz się nawet we własnej sypialni, ale jednak lepiej pójdzie Ci na siłowni. Jeśli trenujesz dowolną dyscyplinę sportu, to przynajmniej raz w tygodniu powinieneś poświęcić około godzinę na solidny stretching. Na siłowni możesz to robić pod okiem profesjonalisty oraz skorzystać z wyposażenia ułatwiającego solidne rozciągnięcie i wzmocnienie mięśni – drabinek, skrzyń, podstawek, mat etc. Koniecznie wypróbuj również gimnastykę, która wzmocni całe Twoje ciało, w szczególności kręgosłup i stawy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.