Ćwiczysz, a efektów brak? To przez te błędy

Marek Szydełko
15.03.2021

Jeśli od jakiegoś czasu ćwiczysz np. na siłowni lub uprawiasz inny sport, ale wciąż nie możesz się doczekać widocznych efektów swoich starań, to na pewno gdzieś popełniasz błąd. Spokojnie, to zupełnie normalne, skoro nie skorzystałeś z pomocy trenera personalnego, który ułożyłby dla Ciebie indywidualny plan treningowy. Ważne, abyś potrafił zlokalizować błędy i szybko je wyeliminować. W naszym poradniku wymieniamy te najbardziej prawdopodobne.

Zła dieta

Zadziwiające, jak wielu facetów kompletnie bagatelizuje wpływ diety na efekty treningu. Nie da się osiągnąć spodziewanych rezultatów w postaci redukcji masy ciała, jeśli nadal będziesz się źle odżywiać. Najlepiej byłoby skorzystać tutaj z pomocy dietetyka mającego doświadczenie w układaniu jadłospisów dla osób aktywnych. Możesz też poszukać gotowych diet dla sportowców w Internecie.

Brak regularności

Regularność jest słowem-kluczem, jeśli mówimy o pożądanej efektywności treningu. Wielu panów niestety o tym zapomina, przez co fundują sobie np. jeden bardzo ciężki trening w tygodniu, po czym przez kilka następnych dni leżą plackiem, bo muszą się zregenerować. Dużo korzystniej jest ćwiczyć nawet codziennie, ale krócej, skupiając się na poszczególnych partiach mięśniowych.

Trening nie jest ogólnorozwojowy

To dość częsty błąd popełniany przez panów, którym zależy na wyrzeźbieniu konkretnych części ciała, zwykle brzucha i klatki piersiowej. Zapominają przy tym, że trening powinien być w pierwszej kolejności ogólnorozwojowy. Lekceważenie na przykład mięśni nóg skutkuje tym, że efekty treningu są znacznie gorsze od spodziewanych, a sylwetka zaczyna się prezentować karykaturalnie.

Źle dobrane obciążenia

Ten błąd najczęściej wynika z tego, że na początek fundujesz sobie bardzo duże obciążenia, nieadekwatne do możliwości Twojego ciała, następnie nabawiasz się kontuzji i wpadasz w kolejną skrajność – zaczynasz ćwiczyć ze zbyt lekkimi obciążeniami. Brak złotego środka i stopniowego robienia postępów jest przyczyną, dla której Twój trening nie daje spodziewanych efektów.

Tutaj najlepszą radą będzie skontaktowanie się z trenerem personalnym, który po poznaniu Twoich możliwości ułoży dla Ciebie odpowiedni plan treningowy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.