Dlaczego warto zacząć przygodę z crossfitem?

Marek Szydełko
02.08.2021

Crossfit to bardzo popularny plan treningowy, który kojarzy się z morderczymi ćwiczeniami. W rzeczywistości jednak swoich sił mogą tutaj spróbować wszyscy, którzy nie mają problemów ze zdrowiem, ale chcą w możliwie jak najkrótszym czasie zrzucić zbędne kilogramy i wyrzeźbić sylwetkę. Dowiedz się, jakie są najważniejsze korzyści z uprawiania crossfitu.

Szybkie efekty

Trening crossfitowy jest fantastycznym wyborem dla każdego faceta (choć kobiety też), który chce błyskawicznie schudnąć i wyrzeźbić swoje ciało. Oczywiście wszystko zależy od samozaparcia, konsekwencji i regularności treningów, natomiast w porównaniu z innymi planami crossfit rzeczywiście pozwala uzyskać widoczne gołym okiem efekty w ciągu 2-3 tygodni.

Jeśli zatem zdecydowałeś się rozpocząć ćwiczenia, ponieważ chcesz dobrze prezentować się na plaży za kilka miesięcy, to crossfit na pewno będzie dobrym wyborem.

Zero nudy

Ważną zaletą crossfitu jest różnorodność. To nie jest nudny plan treningu siłowego, gdzie liczy się powtarzalność i ciągłe wykonywanie dokładnie tych samych ćwiczeń, co na dłuższą metę może frustrować.

W treningu crossfitowym stale coś się dzieje, ćwiczenia wykonuje się bardzo dynamicznie, skupiając się na kilku partiach mięśniowych jednocześnie. To na pewno będzie dobry wybór dla każdego faceta, który może wygospodarować np. tylko 40 minut dziennie i chce wykorzystać ten czas do maksimum.

Zbawienie dla kręgosłupa

Crossfit jest idealną opcją w sytuacji, gdy narzekasz na bóle kręgosłupa i boisz się typowego treningu siłowego, ponieważ nie chcesz sobie narobić jeszcze większych problemów. Tutaj plan treningowy może zostać dopasowany w taki sposób, aby skupiał się na wzmacnianiu mięśni przykręgosłupowych, co w ciągu kilku tygodni powinno przełożyć się na wyraźną poprawę sprawności i zniwelowanie bólu np. w odcinku lędźwiowo-krzyżowym kręgosłupa.

Możliwość ćwiczenia w domu

Crossfit jest w rzeczywistości bardzo prostym planem treningowym – przypominamy, że jego twórca opracował go w przydomowym garażu. Nie musisz więc wcale zapisywać się do klubu fitness. Na początek podstawowe ćwiczenia jesteś w stanie wykonywać w domu – np. dynamicznie wchodząc i zbiegając ze schodów, podciągając się na drążku, wykonując pompki czy przysiady. W sieci znajdziesz mnóstwo gotowych planów treningowych dla amatorów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.