Jaki sport dla faceta, który się zapuścił?

Krzysztof Jagielski
24.03.2021

Jeśli od dawna nie uprawiałeś żadnego sportu, a jedyną formą aktywności było dla Ciebie pokonanie drogi z kuchni na kanapę, to na pewno cierpisz na szereg problemów zdrowotnych. Widzisz też, że Twój brzuch jest coraz większy, masz poważne ograniczenia kondycyjne i po prostu źle się czujesz. Podjąłeś męską decyzję: czas wziąć się za siebie. Nie rób tego jednak bez głowy, bo możesz sobie narobić niezłych kłopotów. W naszym poradniku mamy dla Ciebie propozycje sportów, które możesz zacząć uprawiać właściwie od razu i bez specjalnego przygotowania.

Pływanie

To świetna forma aktywności fizycznej praktycznie dla każdego. Nawet jeśli jesteś bardzo daleko od swojej optymalnej formy, masz różnego rodzaju problemy zdrowotne i nadwagę, to możesz zacząć pływać bez obaw o nadwyrężenie swojego ciała. Oczywiście wszystko z umiarem – na początek odwiedzaj basen 2-3 razy w tygodniu i stopniowo zwiększaj intensywność treningu.

Spacery (docelowo nordic walking)

Choć może Ci się wydawać, że to nie jest męski sport, to jeśli jesteś zapuszczony powinieneś zacząć właśnie od takich lekkich form aktywności fizycznej. Absolutnie nie próbuj biegania, które mocno obciąża stawy i u osób z solidną nadwagą może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Spaceruj minimum godzinę dziennie, docelowo inwestując w kijki do nordic walking – to świetny, ogólnorozwojowy sport, który pozwoli Ci się rozruszać i stopniowo przechodzić do bardziej zaawansowanych form aktywności.

Jazda na rowerze

Od razu zaznaczamy jednak, że mamy tutaj na myśli jazdę rekreacyjną. Na dobry początek nie forsuj się pokonywaniem wielokilometrowych tras, a już szczególnie na rowerze szosowym. Odkurz swój stary jednoślad i codziennie zwiedzaj okolicę, stopniowo wydłużając pokonywany dystans.

Gimnastyka

Wielu panów nie uzna tego za sport, tymczasem gimnastyka jest wręcz wskazana po długim okresie nic nierobienia. Twoje mięśnie i stawy są zastane, dlatego uprawiając bardziej wymagający sport możesz się nabawić nieprzyjemnej kontuzji. Gimnastykuj się codziennie, najlepiej rano i wieczorem oraz w ciągu dnia, gdy jesteś w pracy. Poszukaj w Internecie gotowych zestawów ćwiczeń rozciągających i wzmacniających mięśnie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.