Jaki sport możesz uprawiać z dzieckiem?

Antoni Kwapisz
09.09.2020

Wielu tatusiów wychodzi z założenia, że skoro mają na głowie pociechę, to muszą mocno ograniczyć swoją aktywność fizyczną. Trening schodzi na drugi plan, więcej czasu spędzamy w domu na kanapie, a brzuszek rośnie… Tak być jednak wcale nie musi. Jest wiele sportów, które śmiało możesz uprawiać ze swoim dzieckiem, przyjemnie spędzając z nim czas i zaszczepiając w nim pasję do aktywności fizycznej. Nasze propozycje? Sprawdź je w dalszej części poradnika.

Rower

Jazda na rowerze jest świetną formą aktywności dla całej rodziny. Tutaj dużym atutem jest to, że możesz uprawiać ten sport z dzieckiem właściwie niezależnie od jego wieku – byle już samodzielnie siedziało. Wówczas masz do wyboru albo popularną przyczepkę rowerową, albo fotelik montowany z tyłu lub z przodu roweru. W ten sposób można codziennie pokonywać z dzieckiem dziesiątki kilometrów i spokojnie podtrzymać formę.

Pływanie

To również znakomita propozycja dla tatusiów. Nawet jeśli Twoje dziecko jest jeszcze bardzo małe, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś regularnie zabierał je na basen i oswajał z wodą. Poproś o asystę mamę malucha – dzięki temu będziesz mógł pokonać kilkanaście długości basenu w rytmie treningowym.

Marszobieg

Super propozycja dla ojców przedszkolaków i dzieci szkolnych. Marszobieg jest o tyle fajny, że nie wymaga bardzo dobrej kondycji. Szybki spacer przy utrzymywaniu tętna na poziomie około 140-150 uderzeń na minutę, przynosi doskonałe efekty i jest polecaną formą aktywności dla osób chcących schudnąć czy solidnie się rozgrzać przed docelowym treningiem.

Badminton

Nieco zapomniany, a przecież rewelacyjny sport dla całej rodziny. Badminton jest przy tym wymagającą konkurencją, o ile oczywiście gracie na poważnie. Świetnie robi na kondycję, pozwala się nieźle spocić, a więc też zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Ma bardzo dobry wpływ na postawę, dlatego ten sport w ciemno polecamy ojcom, u których dzieci już stwierdzono patologiczną krzywiznę kręgosłupa.

Siłownia

Propozycja dla ojców nieco starszych dzieci, choć niekoniecznie chłopców. Sporty siłowe mają bardzo dobry wpływ na postawę – oczywiście w granicach rozsądku. Sam możesz podnosić solidne ciężary i wykonywać ćwiczenia w seriach, a dziecku zaproponować na przykład stretching czy ćwiczenia aerobowe oraz na kręgosłup.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.