Kac-morderca, czyli 5 sposobów na przeżycie następnego dnia

Piotr Kowalczyk
01.08.2016

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się ostro zabalować i przesadzić z ilością spożytego alkoholu. Ludzka rzecz. Doskonale znasz też konsekwencje dobrej zabawy – kac-morderca każdemu dał się kiedyś we znaki. Syndrom następnego dnia jest bardzo uciążliwy, wielu nie pozwala nawet wstać z łóżka. Na szczęście takie objawy można skutecznie zniwelować. Jak? Oto 5 niezawodnych sposobów.

  1. Najważniejsze jest nawodnienie organizmu – alkohol, choć bazuje na wodzie, błyskawicznie wytrąca z organizmu elektrolity i prowadzi do odwodnienia. Dlatego tak ważne jest, aby podczas picia regularnie uzupełniać płyny – najlepiej wodą z cytryną i sokami owocowymi. Po ostrej imprezie z pewnością czujesz suchość w jamie ustnej, pierzchną Ci usta, masz przesuszone oczy. To właśnie efekt niedoboru wody i elektrolitów. Dlatego następnego dnia musisz bardzo dużo pić. Najlepsza będzie woda bogata w magnez z dodatkiem cytryny – witamina C świetnie leczy objawy kaca. Warto też sięgnąć po sok z pomidorów, kakao i herbatę z miodem.
  2. Koniecznie zjedz śniadanie – nawet jeśli nie jesteś głodny. Twój organizm jest znieczulony i możesz nie poczuć głodu przez wiele godzin od przebudzenia. W pustym żołądku gromadzi się powietrze, które powoduje uczucie nudności. Porządne śniadanie pomoże Ci doprowadzić się do porządku.
  3. Prysznic – zapomnij jednak o leniwym staniu pod słuchawką i delektowaniu się gorącą wodą. Prysznic na kaca powinien bazować na naprzemiennym polewaniu się lodowatą i ciepłą wodą. W ten sposób pobudzisz do pracy układ krążenia, który szybciej będzie transportować alkohol do wątroby. Nie dość, że poczujesz się znacznie lepiej i świeżej, to jeszcze szybciej wytrzeźwiejesz.
  4. Ruszaj się – leżąc w łóżku i użalając się nad swoim losem na pewno sobie nie pomożesz. Zmuś się do aktywności fizycznej. Jak głosi stare powiedzenie: Najlepsza na kaca jest ciężka praca. Przekonasz się, że to prawda. Idź na spacer, pobiegaj, przejdź się z psem, a później zabierz się za porządki w domu. Na pewno poczujesz, że kac mija. Pamiętaj tylko, aby na kacu nie jeździć na rowerze, bo możesz spowodować wypadek i stracić prawo jazdy.
  5. Detoksykacja – alkohol jest tak naprawdę toksyną zatruwającą organizm – dlatego czujesz się po nim tak źle. Toksyny trzeba się oczywiście pozbyć. Organizm sam sobie z tym poradzi (konkretnie wątroba), ale zajmie to sporo czasu. Dlatego przyspiesz ten proces sięgając po napary ziołowe. Unikaj natomiast ostrych przypraw. Gdy kac już minie dobrym pomysłem będzie przejście jednodniowej głodówki.

Każdy organizm reaguje inaczej i może się zdarzyć, że po naprawdę ostrej imprezie nic nie pomoże Ci w walce z kacem. Wtedy potraktuj to jak dobrą lekcję życia, której zasady przypomnisz sobie przed kolejnym spotkaniem z przyjaciółmi.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.