Nie masz siły ćwiczyć na siłowni? Prawdopodobnie popełniasz te błędy

Jerzy Biernacki
06.12.2021

Siłownia jest jednym z ulubionych sportów Polaków. Chodzą na nią nie tylko panowie, którzy chcą zbudować masywną sylwetkę, ale też ci, którzy po prostu chcą się trochę poruszać, zrzucić zbędne kilogramy i rozładować negatywne emocje po całym dniu pracy. Jeśli od pewnego czasu ćwiczysz na siłowni, ale za każdym razem czujesz, że nie masz siły, aby podnosić nawet stosunkowo niewielkie ciężary, to coś tutaj ewidentnie nie gra. Prawdopodobnie popełniasz jeden z tych błędów (lub kilka z nich), które opisujemy w naszym poradniku.

Chodzisz na siłownię „na głodniaka”

Jest to podstawowy błąd popełniany przez panów, którzy nie skorzystali z pomocy doświadczonego trenera personalnego i w zasadzie nie wiedzą, co powinni robić na siłowni oraz jak się przygotować do wysiłku fizycznego. Chodzenie na siłownię z pustym żołądkiem jest skrajnie nieodpowiedzialne, a z punktu widzenia efektywności treningu wręcz bezsensowne. Musisz wcześniej coś zjeść, najlepiej wysokokaloryczny posiłek oparty na białku.

Idziesz na siłownię prosto z pracy

Wielu panów popełnia ten błąd, ponieważ nie mają innego wyjścia – brakuje im po prostu czasu na to, aby wrócić do domu, odpocząć i dopiero wtedy pójść na siłownię. Jeśli naprawdę musisz chodzić na trening prosto z pracy, to przynajmniej zadbaj o to, aby wcześniej zjeść coś konkretnego, a przed właściwym planem treningowym zafunduj sobie solidną rozgrzewkę w strefie cardio.

Zbyt późny trening

Nie ma nic złego w chodzeniu na trening na przykład późnym wieczorem, o ile nie wygląda to tak, że pracujesz 12 godzin, po czym od razu prosto z biura biegniesz na siłownię – wówczas nie ma się co dziwić, że po kilku powtórzeniach masz mroczki przed oczami i „odcina Ci prąd”. Jeśli musisz pracować do późna, to staraj się zaczynać dzień od treningu.

Przetrenowałeś się

Typowy błąd popełniany przez „świeżaków”, którzy zbyt optymistycznie ocenili swoje możliwości. Nie musisz nikomu nic udowadniać. Nie sugeruj się tym, że wszyscy wokół Ciebie podnoszą znacznie większe ciężary. Każdy kiedyś zaczynał. Jeśli masz rozpisany trening przed doświadczonego trenera, to trzymaj się tych zaleceń i zwiększaj obciążenia dopiero wtedy, gdy czujesz, że Twoje ciało przestało już reagować na obecne bodźce.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.