Sporty „dla leniwych”, czyli najlepsze dyscypliny, które nie wymagają dużego wysiłku

Marek Szydełko
24.05.2021

Nie każdy ma naturę sportowca. Jeśli nigdy nie lubiłeś się ruszać, ale widzisz, że to fatalnie odbija się na wyglądzie Twojego ciała i ogólnej kondycji organizmu, to powinieneś jednak zacząć uprawiać jakiś sport. Nie musi to być wcale coś wymagającego ogromnego wysiłku. W naszym poradniku wymieniamy dyscypliny sportu wręcz idealne dla leniuszków.

Rower

Co prawda jazda na rowerze może nieźle zmęczyć, ale nikt przecież nie mówi, że masz pokonywać duże wzniesienia czy rozwijać zawrotną prędkość. Postaw na jazdę rekreacyjną, na przykład z całą rodziną. Niech to będą regularne przejażdżki, chociażby weekendowe, podczas których pokonasz 20-30 kilometrów. Nie będzie to dla Ciebie duży wysiłek, natomiast zafundujesz sobie jakąś formę ruchu.

Pływanie

Pływanie to świetny sport dla leniuszków. Po pierwsze: w basenie nie ma mowy o przegrzaniu organizmu, dlatego czujesz mniejsze zmęczenie. Po drugie: spokojnie możesz dobrać formę i intensywność treningu do swoich możliwości. Wreszcie po trzecie: jest to dyscyplina rekomendowana osobom mającym różnego rodzaju problemy fizyczne, na przykład cierpiącym na otyłość czy schorzenia kręgosłupa.

Nordic walking

Świetny sport, który jeszcze do niedawna był utożsamiany wyłącznie z seniorami, ale obecnie uprawia go coraz więcej młodych ludzi. Nordic walking to bardzo dobry wstęp do intensywnej aktywności fizycznej. Sam dobierasz tempo chodzenia z kijkami, co pozwoli Ci regulować poziom zmęczenia.

Gimnastyka

Trudno się zmęczyć podczas gimnastyki, ale to wcale nie oznacza, że nie warto jej wykonywać. Gimnastykowanie się ma znakomity wpływ na Twoje ciało, nie tylko mięśnie, ale też stawy, więzadła czy ścięgna. To dobry sposób na to, aby zminimalizować ryzyko kontuzji, pozbyć się bólów kręgosłupa czy znacząco poprawić swoją sprawność fizyczną.

Szybki marsz

To znakomita alternatywa dla biegania, które w przypadku osób zapuszczonych fizycznie może być nawet dość niebezpieczne. Szybki marsz już pozytywnie wpłynie na Twoją kondycję, ale jednocześnie nie będzie tak obciążający. W dodatku tę formę aktywności możesz uprawiać przy okazji, np. idąc na zakupy czy do pracy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.