Trening rano czy wieczorem? Na którą opcję powinieneś się zdecydować?

Piotr Kowalczyk
19.02.2021

Masz twarde postanowienie: zaczynasz ćwiczyć. Nie ważne, czy planujesz zapisać się na siłownię, biegać, uprawiać nordic walking, jeździć na rowerze czy się gimnastykować – podstawowym problemem zawsze będzie znalezienie czasu. Dlatego od razu uzgodnij sam ze sobą, że będziesz ćwiczyć o określonej porze, najlepiej rano lub wieczorem. Która opcja jest lepsza? To zależy od Twojej indywidualnej sytuacji. Sprawdź zalety i wady obu tych rozwiązań.

Poranny trening: warto?

Ćwiczenia wcześnie rano mają kilka istotnych zalet. Po pierwsze: działają lepiej niż kawa i są od niej nieporównywalnie zdrowsze. Poranna dawka treningu doda Ci mnóstwo energii na pierwszą część dnia, kiedy to najbardziej jej potrzebujesz. Jeśli więc do tej pory Twoje poranki wyglądały tak, że z ledwością zwlekałeś się z łóżka i niczym zombie snułeś się od łazienki do kuchni, to czas wprowadzić zmiany i postawić na poranny trening.

Zaletą porannych ćwiczeń jest również to, że dzięki temu masz wolny wieczór, który możesz poświęcić na relaks, czytanie książek, oglądanie ulubionych seriali czy po prostu zabawę z dziećmi. Mając rodzinę lepiej jest zostawić sobie czas dla niej popołudniami i wieczorami, a trenować wcześnie rano, gdy bliscy i tak jeszcze śpią.

Po porannym treningu możesz od razu wskoczyć pod prysznic i odświeżyć się przed pójściem do pracy. To dodaje pewności siebie i świetnie wpłynie na Twój komfort.

Poza tym decydując się na ćwiczenie wcześnie rano de facto wydłużasz swój dzień, czy raczej zyskujesz dodatkowe godziny, które do tej pory przesypiałeś.

Może jednak lepiej ćwiczyć wieczorem?

Jeśli nie jesteś typem rannego ptaszka i nie wyobrażasz sobie wstawania na przykład o 6, żeby pójść pobiegać czy się gimnastykować, to z pewnością bardziej zainteresuje Cię opcja wieczornego treningu. To również może być bardzo dobry pomysł.

Dużą zaletą wieczornych ćwiczeń jest to, że masz większy wybór opcji. Możesz np. zdecydować się na wykupienie karnetu w klubie fitness, który raczej nie będzie otwarty o świcie, za to wieczorem już tak.

Wieczorny trening jest fajnym zwieńczeniem dnia. Pozwala pozbyć się stresu, oczyścić głowę ze złych myśli, które są konsekwencją pracy, nieudanego spotkania z klientem, kłótni z przełożonym etc. Dzięki temu będziesz spokojniejszy w domu, co świetnie wpłynie na Twoje relacje z bliskimi.

Poza tym wieczorny trening może się okazać efektywniejszy, bo będziesz w stanie poświęcić na niego nieco więcej czasu (jeśli np. idziesz do pracy na 7:00, to trudno byłoby urządzić sobie pełnoprawny trening o świcie).

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.