Zamknięte siłownie. Pomysły na proste ćwiczenia bez dostępu do sprzętu

Mateusz Nowak
17.05.2021

Jeśli przed pandemią intensywnie trenowałeś na siłowni lub miałeś taki zamiar, to teraz jesteś w kropce. Siłownie zostały zamknięte i nie wiadomo, kiedy doczekamy się ich otwarcia. Nie oznacza to jednak, że możesz pozwolić sobie na totalną labę. Nadal masz spore pole do popisu w zakresie dbania o swoje ciało. W naszym poradniki wymieniamy bardzo proste, a przy tym efektywne ćwiczenia, które możesz wykonywać nie mając dostępu do żadnych sprzętów, wykorzystując tylko to, co jest pod ręką.

Wchodzenie po schodach

Nigdy nie próbowałeś? W takim razie czas zacząć. Wchodzenie po schodach jest świetnym treningiem kondycyjnym, który rozwija także dolne partie mięśniowe – a wiadomo, że od nich wszystko się zaczyna. Mieszkając na wyższym piętrze w bloku możesz popołudniami urządzać sobie 15-20 minutowe treningi, docelowo starając się wbiegać po schodach. To nic trudnego, a szybko przekonasz się, że przynosi świetne efekty.

Pompki

Nie ma łatwiejszego ćwiczenia, które rozwijałoby tak wiele partii mięśniowych. Pompki wspomagają rozbudowę barków, klatki piersiowej, bicepsa i tricepsu, grzbietu, brzucha, a nawet nóg. Wiemy, że na początku może Ci być trudno zrobić np. 50 pompek w serii, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś rozkładaj je sobie na kilka serii. Staraj się robić minimum 500-600 pompek tygodniowo, stopniowo zwiększając ich liczbę.

Podciąganie się na drążku

Fantastyczne, a przecież banalnie proste ćwiczenie, do którego potrzebujesz tylko drążka – kupisz go za kilkadziesiąt złotych w Internecie (będzie to drążek rozporowy, mocowany we framudze drzwi). Podciągaj się minimum 20-30 razy dziennie, początkowo pomagając sobie niewysokim stołkiem.

Elementy kalisteniki

Na pewno masz w bezpośredniej bliskości domu różne sprzęty, które można wykorzystać do ćwiczeń kalistenistycznych, czyli bazujących na dźwiganiu własnego ciała. Mogą to być bawet elementy placu zabaw, jak drabinki, a od biedy chociażby osiedlowy trzepak. Podciągaj się, zwisaj, rób pompki w zwisie (super ćwiczenie na triceps i obręcz barkową oraz plecy), spróbuj też brzuszków w zwisie. Nie myśl o tym, że wszyscy na Ciebie patrzą – po kilku tygodniach treningu będą Ci zazdrościć formy i sprawności fizycznej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.