Masz firmę i chcesz pozyskiwać klientów z Internetu? Zainwestuj w pozycjonowanie strony

Remigisz Szulc
03.11.2022

Spośród około 2,5 miliona firm działających w Polsce, zdecydowana większość (ponad 90%) to małe, jednoosobowe przedsiębiorstwa. Ich właściciele toczą ostrą walkę o każdego klienta, na szczęście wcale nie stojąc na straconej pozycji w rywalizacji z większymi podmiotami. Szanse wyrównuje marketing internetowy, który jest dostępny dla każdego, również dla firm dysponujących mocno ograniczonym budżetem. Kluczowym elementem działań promocyjnych online jest pozycjonowanie strony internetowej. Dlaczego warto, a wręcz trzeba w to zainwestować? Oto najważniejsze argumenty.

Pozycjonowanie to jedyny sposób na poprawienie widoczności strony w Google

Mając firmową stronę internetową musisz sobie zdawać sprawę z tego, że jeśli klienci nie mogą szybko odnaleźć Twojej witryny, to Twój biznes praktycznie dla nich nie istnieje. Podkreślamy przy tym, że chodzi o widoczność w Google, czyli bezsprzecznie najpopularniejszej wyszukiwarce w naszym kraju (z Google korzysta blisko 99% internautów w Polsce).

Sam fakt zaindeksowania strony w Google niewiele zmienia. Badania pokazują, że tylko kilka procent internautów po zadaniu wyszukiwarce jakiegoś pytania przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Liczą się tylko witryny w TOP 10 Google. Osiągnięcie takiej pozycji na atrakcyjne, ważne dla Twojego biznesu słowa kluczowe, nie jest dziś możliwe bez zainwestowania w kompleksowe pozycjonowanie strony internetowej.

Szansa dotarcia do większej grupy klientów

Nie brakuje przedsiębiorców, którzy – najczęściej z oszczędności – poprzestają jedynie na działaniach promocyjnych w mediach społecznościowych. Tymczasem należy je traktować w kategorii uzupełnienia kampanii marketingowej. Jej podstawą nadal jest pozycjonowanie strony.

Wciąż ogromna rzesza klientów dowiaduje się o istnieniu firmy i jej ofercie z wyszukiwarki Google, po prostu szukając odpowiedzi na swoje pytanie czy rozwiązania jakiegoś problemu. Jeśli Google zarekomenduje takim osobom właśnie Twoją stronę, to istnieje bardzo duża szansa, że znajdą się wśród nich Twoi nowi klienci.

Pozycjonowanie stron to jedna z najtańszych i najbardziej opłacalnych strategii marketingowych

Można się spotkać z opinią, że pozycjonowanie jest drogie. To nie do końca prawda. Faktem jest, że początkowo – przez około pół roku – przedsiębiorca ponosi największy koszt pozycjonowania, a co gorsza nie dostrzega większych efektów. Pamiętajmy natomiast, że walka o wysoką pozycję w Google wymaga systematyczności, konsekwencji oraz cierpliwości.

Na dłuższą metę pozycjonowanie jest tanią strategią marketingową, ponieważ wraz z poprawą pozycji witryny koszt pozyskania klienta będzie coraz niższy – odwrotnie, niż ma to miejsce chociażby w przypadku kampanii Google Ads.

Mało tego: dobrze przeprowadzona kampania pozycjonowania strony internetowej przynosi długofalowe korzyści nawet już po jej zakończeniu lub znacznym ograniczeniu. Strona widoczna w Google, zwłaszcza w TOP 10 na najważniejsze frazy, będzie generować duży ruch przez lata, co zawsze ma przełożenie na wyniki sprzedażowe.

Zbudowanie eksperckiego, wiarygodnego wizerunku marki przedsiębiorstwa

Współczesne pozycjonowanie stron internetowych opiera się na kilku filarach: SEO, link buildingu oraz content marketingu. Szczególnie ważne, zwłaszcza po ostatniej aktualizacji algorytmu Google, jest tworzenie wartościowych treści, na przykład artykułów na blog firmowy.

Ten element pozycjonowania nie tylko poprawia widoczność strony w Google (poprzez umieszczanie słów kluczowych w tekstach), ale również pozwala kreować ekspercki wizerunek marki i zdobywać zaufanie potencjalnych klientów, którzy trafią na stronę z wyszukiwarki czy znajdą wartościowy artykuł sponsorowany promujący markę.

Postaw na agencję, która ma wyniki

Wiedząc już, że warto zainwestować w pozycjonowanie strony, nie pozostaje Ci nic innego, jak znaleźć odpowiednią agencję. Postaw na taką, która zapewnia kompleksową obsługę nie tylko w zakresie SEO (technicznej strony pozycjonowania), ale również dostarcza wartościowy content, zajmuje się analityką internetową, SEO PR-em czy reklamą Google Ads.

Najważniejszym kryterium wyboru agencji są jej wyniki. Pod tym względem wyróżnia się FunkyMEDIA, która oferuje profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych dla firm z dowolnej branży.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie