Jak przygotować się do treningu siłowego?

Remigisz Szulc
02.10.2019

Zawsze musi być ten pierwszy raz. Rozpoczynając ćwiczenia na siłowni, powinniśmy iść tam odpowiednio przygotowani i świadomi różnych kwestii. Spróbujmy zastanowić się, co zrobić, aby trening siłowy był bezpieczny i efektywny.

  1. Podstawowa wiedza. Przed przekroczeniem sali treningowej powinniśmy się dowiedzieć, czym jest trening siłowy. Ważna jest wiedza na temat pracy mięśni oraz specyfiki poszczególnych ćwiczeń. Powinniśmy się także skontaktować z trenerem personalnym, aby ustalić sobie odpowiednie cele i techniki ćwiczeń odpowiednie dla nas. Z jego pomocą nie narażamy się także na popełnianie podstawowych błędów, które są często popełniane przez początkujących. Bądźmy świadomi.

  2. Przygotowanie mentalne. Po wyznaczeniu celów naszego treningu, powinniśmy się przygotować na różne przeszkody i niedogodności, które będą nam doskwierać na początku naszej drogi. Będą to z pewnością zakwasy, przeciążenia aparatu ruchu i inne dolegliwości. Oczywiście po kilku tygodniach systematycznych treningów powinny one ustąpić. Nie powinniśmy się także zrażać brakiem efektów ćwiczeń w pierwszych kilku tygodniach. Będą one widoczne dopiero po jakimś czasie, tak więc cierpliwość jest bardzo wskazana.

  3. Optymalna dieta. Przed rozpoczęciem pierwszych treningów powinniśmy zapoznać się z zasadami prawidłowego odżywiania się przed i po treningu. Najważniejsze, aby przed treningiem jeść produkty o niskiej zawartości cukru, aby uniknąć tzw. huśtawki glikemicznej. Zamiast tego trzeba spożyć posiłek składający się głównie z węglowodanów (większa ilość złożonych niż prostych. Natomiast już po zakończeniu ćwiczeń dobrze jest bardzo szybko spożyć produkty z szybko przyswajalnym cukrem, aby uzupełnić jego niedobory. W dalszej kolejności należy zjeść posiłek zawierający chude białko, w postaci nabiału, mięsa czy jajek. Sposób odżywiania najlepiej skonsultować z trenerem personalnym lub dietetykiem.

  4. Odpowiednia rozgrzewka. Każdy trening należy poprzedzić rozgrzewką, która jest niezbędna, aby uniknąć kontuzji. Powinniśmy najpierw wykonać rozgrzewkę ogólną, która uruchomi wszystkie partie mięśni. Następnie można przeprowadzić rozgrzewkę specjalistyczną, dzięki której rozgrzejemy te mięśnie i więzadła, które szczególnie intensywnie będą pracować podczas treningu. Rozgrzewka zawsze jest obowiązkowa nawet, gdy jesteśmy już na bardziej zaawansowanym poziomie.

  5. Przydatne produkty. Początki często bywają trudne, dlatego warto sięgnąć też po drobne artykuły, które pomogą pokonać niedobre skutki pierwszych treningów. Jednym z przykładów mogą być zniszczone dłonie. Różnego rodzaju mikrourazy, odciski, pęcherze czy otarcia mogą być czynnikiem zniechęcenia do ćwiczeń. Jeśli zależy nam na stanie naszych dłoni, powinniśmy używać specjalistycznego After Workout Hand Cream. Jest on rewelacyjną mieszanką naturalnych składników, które oczyszczają, regenerują i oczyszczają skórę naszych dłoni. Przydatny zarówno po pierwszych treningach, jak i przy tych bardziej zaawansowanych.

Artykuł partnera serwisu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.