Jak zacząć ćwiczyć ze skakanką?

Remigisz Szulc
05.07.2021

Skakanka jest świetnym sposobem na zbudowanie formy. Możesz z nią ćwiczyć w domu, w biurze, na działce, gdziekolwiek chcesz. Jest tania, zajmuje mało miejsca, a potrafi dać niezły wycisk. Dlaczego więc nie spróbować? Zanim jednak zaczniesz ćwiczyć ze skakanką, to przeczytaj nasz poradnik. Dowiesz się z niego, jak robić to poprawnie.

Najpierw ustaw długość skakanki

Większość osób popełnia klasyczny błąd polegający na tym, że zaczynają skakać bez wyregulowania długości skakanki – a później się irytują, że sznur plącze się o stopy czy uderza o sufit. Dlatego pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić jest ustawienie długości skakanki pod siebie.

W tym celu chwyć oba końce skakanki, nadepnij na sznur dokładnie pośrodku i napręż go. Prawidłowa długość jest wtedy, gdy końce skakanki ustawione obok siebie sięgają dokładnie środka klatki piersiowej.

Zaczynamy trening

Na dobry początek zafunduj sobie lekką rozgrzewkę oraz rozciąganie mięśni, aby nie ulec szybko kontuzji np. stawu skokowego, co zdarza się w przypadku ćwiczeń ze skakanką. Po rozgrzewce zacznij skakać, skupiając się na utrzymaniu jednostajnego rytmu.

Pamiętaj o najważniejszych zasadach techniki skakania na skakance:

  • stopy odrywają się od podłogi na wysokość między 2,5 a 5 centymetrów,
  • palce stóp są zawsze skierowane do dołu,
  • wybijamy się na palcach i opadamy na nie, za każdym razem lekko uginając kolana,
  • nie poruszamy łokciami ani ramionami, ruch mają wykonywać tylko nadgarstki,
  • jeśli skakanka dużą powierzchnią uderza o podłogę, to albo jest za długa, albo zbyt nisko się wybijasz.

Pamiętaj: w ćwiczeniu ze skakanką najważniejsze jest utrzymanie rytmu i jednostajnego tempa, co ma świetny wpływ na pracę serca, a tym samym całego organizmu.

Zacznij wprowadzać trudniejsze elementy

Gdy dobrze opanujesz już ćwiczenie ze skakanką i nie będziesz popełniać żadnych błędów, to możesz zacząć nieco utrudniać sobie zadanie. Podstawą jest opanowanie sztuki podwójnego obrotu. Na początku będzie Ci bardzo ciężko go wykonać, ale z czasem nabierzesz wprawy.

Aby zrobić podwójny obrót musisz się wybić znacznie wyżej i dynamicznie dwukrotnie obrócić skakanką. Najlepiej rób to według schematu: jeden podwójny obrót, dziesięć pojedynczych. Później możesz dążyć do wyrównania tych proporcji.

Na koniec najważniejsze: nie spiesz się. Ćwiczenie ze skakanką nie jest takie proste, jak się wydaje, dlatego skup się bardziej na technice niż na liczbie powtórzeń.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.