Krótkie wiadomości tekstowe (ang. short message service) to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi reklamy i budowania relacji marki z potencjalnymi klientami. Choć dostępne są nowsze technologie, marketing SMS-owy utrzymuje ogromny potencjał. Przekonaj się, co może zyskać Twoja firma dzięki takim działaniom!
Ze smartfonów lub komórek korzysta blisko 97% osób fizycznych i 99,5% firm. Wiadomości telefoniczne z treściami reklamowymi są znacznie chętniej, a do tego szybciej otwierane i czytane przez konsumentów, niż choćby e-maile. Jak pokazują wyniki Email Marketing Benchmarks, wysyłkę na pocztę elektroniczną otwiera 22,02% adresatów – natomiast SMS-y odczytuje 98% odbiorców, a 9 na 10 osób robi to w ciągu 3 minut od otrzymania wiadomości. Kolejna kwestia to niezależność i przewidywalność kosztów. Sprawny SMS marketing pozwala prowadzić kampanie bez obaw o algorytmy dużych mediów społecznościowych… czy zgłaszanie postów jako łamiących zasady albo wyklikiwanie reklam PPC przez nieuczciwą konkurencję.
Powiadomienia o statusie zamówienia, rozdawanie kodów rabatowych, informacje o promocjach albo programie lojalnościowym, życzenia świąteczne czy urodzinowe – to tylko część przykładów wykorzystania tego kanału komunikacji. Reklama SMS powinna charakteryzować się konkretną i zrozumiałą treścią. Do dobrych praktyk należą między innymi:
Podstawową kwestią w prowadzeniu kampanii jest pozyskiwanie odpowiednich zgód na przetwarzanie danych do celów marketingowych oraz prowadzenie kampanii zgodnie z przepisami, zwł. RODO. Narzędzia do masowej wysyłki SMS-ów posiadają wiele przydatnych opcji marketing automation. Dzięki temu komunikaty pozostają spersonalizowane, a przygotowanie całości od strony technicznej zajmuje stosunkowo niewiele czasu.
Wysyłając wiadomości tekstowe, trzeba uwzględnić mnóstwo zmiennych. Niektóre czynniki zależą od wykorzystywanego narzędzia, inne od działań podejmowanych przez firmę i jej specjalistów. Skuteczność SMS marketingu pokazują następujące wskaźniki:
Wartość i skuteczność kampanii marketingowych SMS zależy także od jakości bazy kontaktów oraz selekcji grup odbiorców. Czas wysyłki wiadomości czy znajomość preferencji zakupowych również wpływają na późniejsze zaangażowanie klientów. Efektywna promocja SMS-ami pozwala utrzymywać stały kontakt, a pozytywne relacje przekładają się na decyzje zakupowe i lojalność konsumentów.
Komunikat prasowy