SMS marketing – klucze do sukcesu i 7 wskaźników skuteczności kampanii

Maciej Piwowski
23.12.2024

SMS marketing – korzyści dla firm. Jak prowadzić kampanię SMS?

Krótkie wiadomości tekstowe (ang. short message service) to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi reklamy i budowania relacji marki z potencjalnymi klientami. Choć dostępne są nowsze technologie, marketing SMS-owy utrzymuje ogromny potencjał. Przekonaj się, co może zyskać Twoja firma dzięki takim działaniom!

  • Tekstowe wiadomości na telefonach są znacznie częściej otwierane i czytane, niż e-maile.
  • Prowadzenia SMS marketingu wymaga pozyskania odpowiednich zgód od odbiorców, np. podczas zakupów lub w social mediach.
  • Efektywność kampanii SMS należy oceniać na podstawie mierzalnych wskaźników.

Ze smartfonów lub komórek korzysta blisko 97% osób fizycznych i 99,5% firm. Wiadomości telefoniczne z treściami reklamowymi są znacznie chętniej, a do tego szybciej otwierane i czytane przez konsumentów, niż choćby e-maile. Jak pokazują wyniki Email Marketing Benchmarks, wysyłkę na pocztę elektroniczną otwiera 22,02% adresatów – natomiast SMS-y odczytuje 98% odbiorców, a 9 na 10 osób robi to w ciągu 3 minut od otrzymania wiadomości. Kolejna kwestia to niezależność i przewidywalność kosztów. Sprawny SMS marketing pozwala prowadzić kampanie bez obaw o algorytmy dużych mediów społecznościowych… czy zgłaszanie postów jako łamiących zasady albo wyklikiwanie reklam PPC przez nieuczciwą konkurencję.

Krótkie wiadomości SMS muszą być ciekawe, wartościowe i angażujące odbiorców

Powiadomienia o statusie zamówienia, rozdawanie kodów rabatowych, informacje o promocjach albo programie lojalnościowym, życzenia świąteczne czy urodzinowe – to tylko część przykładów wykorzystania tego kanału komunikacji. Reklama SMS powinna charakteryzować się konkretną i zrozumiałą treścią. Do dobrych praktyk należą między innymi:

  • zachęcające, intrygujące pierwsze słowa;
  • obietnicą wartości dla odbiorcy;
  • poczucie wyjątkowości, w tym wzbudzanie FOMO (obawy przed utratą okazji);
  • CTA, czyli wezwanie do działania.

Podstawową kwestią w prowadzeniu kampanii jest pozyskiwanie odpowiednich zgód na przetwarzanie danych do celów marketingowych oraz prowadzenie kampanii zgodnie z przepisami, zwł. RODO. Narzędzia do masowej wysyłki SMS-ów posiadają wiele przydatnych opcji marketing automation. Dzięki temu komunikaty pozostają spersonalizowane, a przygotowanie całości od strony technicznej zajmuje stosunkowo niewiele czasu.

7 wskaźników, które pozwalają precyzyjnie zmierzyć skuteczność marketingu SMS-owego 

Wysyłając wiadomości tekstowe, trzeba uwzględnić mnóstwo zmiennych. Niektóre czynniki zależą od wykorzystywanego narzędzia, inne od działań podejmowanych przez firmę i jej specjalistów. Skuteczność SMS marketingu pokazują następujące wskaźniki:

  • poziom dostarczalności wysyłek SMS-owych;
  • procent otwieranych i czytanych wiadomości;
  • współczynnik klikalności (CTR) linków w SMS-ach;
  • pochodzący z odnośników ruch na stronie internetowej;
  • NPS (ang. Net Promoter Score), czyli wskaźnik rekomendacji;
  • liczba i wartość konwersji;
  • rezygnacje użytkowników z subskrybowania newslettera SMS-owego.

Wartość i skuteczność kampanii marketingowych SMS zależy także od jakości bazy kontaktów oraz selekcji grup odbiorców. Czas wysyłki wiadomości czy znajomość preferencji zakupowych również wpływają na późniejsze zaangażowanie klientów. Efektywna promocja SMS-ami pozwala utrzymywać stały kontakt, a pozytywne relacje przekładają się na decyzje zakupowe i lojalność konsumentów.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie