Siłownia plenerowa – jak z niej korzystać, aby uzyskać najlepsze efekty?

Remigisz Szulc
19.07.2021

Siłownie plenerowe przez długi czas były uważane za klasyczny przykład marnotrawienia samorządowych pieniędzy. Powoli jednak się do nich przekonujemy. Wbrew obiegowej opinii korzystają z nich nie tylko dzieci i emeryci, ale też osoby młode, które np. nie mogą sobie pozwolić na wykupienie karnetu do klubu fitness. Jeśli sam chcesz zacząć trenować na siłowni na świeżym powietrzu, to w celu uzyskania jak najlepszych efektów stosuj się do kilku zasad opisanych w naszym poradniku.

Zacznij od planu treningowego

Plan jest potrzebny nawet wtedy, gdy chcesz ćwiczyć na siłowni plenerowej rekreacyjnie i nie masz wielkich oczekiwań w zakresie np. nabrania masy mięśniowej. Dzięki planowi Twoje treningi będą jednak efektywne i urozmaicone, a także ograniczysz ryzyko doznania kontuzji. W ułożeniu planu pomoże Ci trener personalny, z którego usługi warto na tym etapie skorzystać.

Znajdź najlepiej wyposażoną siłownię w okolicy

Siłownie plenerowe, nawet w tej samej miejscowości, potrafią znacząco różnić się wyposażeniem. Niektóre są tak skromne, że faktycznie trudno byłoby odbyć na nich sensowny trening. Dlatego warto przejechać się po okolicy rowerem i ocenić, która siłownia umożliwia wykonanie pełnoprawnego treningu.

Skup się na poprawnym wykonywaniu ćwiczeń

Mniejsze znaczenie ma natomiast liczba powtórzeń. Nie zmuszaj się do tego, aby wykonać np. 15 ściągnięć drążka w dół (ćwiczenie na plecy), skoro ostatnie 3 wykonujesz już tylko siłą woli. Każda seria treningowa powinna się skończyć w momencie, gdy czujesz palenie w mięśniach – to znak, że dobrze wykonałeś swoją pracę. Pamiętaj również o utrzymywaniu prostych pleców i wciągniętego brzucha.

Przychodź na siłownię wcześnie rano lub wieczorem

Problem z siłowniami plenerowymi polega na tym, że w ciągu dnia są one okupowane przez osoby starsze, dzieci i młodzież, która wykorzystuje przyrządy niekoniecznie zgodnie z ich przeznaczeniem. Dlatego naprawdę warto się poświęcić i planować sobie treningi o nietypowych porach – na przykład o 6 rano czy 21 wieczorem (o ile teren jest oświetlony). Dzięki temu będziesz mógł w spokoju przeprowadzić cały trening, no i nikt nie będzie się na Ciebie gapić.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.